16 stycznia 2014

Sernik wiedeński

Pyszny! Jeden z najlepszych serników jakie jadłam :-) Dziwię się, że prędzej go ani nie jadłam, ani nie piekłam. Tyle pysznych już próbowałam, że oderwać się nie szło, a ten.. Mmm :-)) Po prostu niebo w buzi. Pierwszy zrobiłam w sobotę, drugi już .. we wtorek. Został zjedzony od razu, aż byłam w szoku, że maluchy także zjadały takie duże kawałki :) Po prostu jest N-I-E-B-I-A-Ń-S-K-I. Polecam, na pewno zasmakuje nawet tym, którzy lubią kręcić nosem. Koniecznie do zrobienia :-))




Składniki:

Masa serowa:

  • 1,5 kg sera twarogowego mielonego
  • 50 g masła
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • aromat waniliowy
(wszystkie składniki wyciągnąć z lodówki wcześniej)


Polewa czekoladowa:
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 25-30 g masła


Przygotowanie:

Tortownicę o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia (samo dno), piekarnik nagrzać na 160ºC (grzałka góra-dół, bez termoobiegu)
Przygotować masę serową: masło utrzeć z cukrem do puszystości, dodawać po jednym jajku (po każdym odczekać około 20 sekund). Następnie stopniowo dodawać ser, a na koniec mąkę i aromat. 
Masę serową przełożyć do tortownicy. Sernik włożyć do piekarnika i piec 1,5 godziny (ja po godzinie zmieniłam na dolną grzałkę)
Studzić przy uchylonych drzwiczkach, gdy wystygnie zrobić polewę. Czekoladę i masło roztopić, dokładnie wymieszać i polać sernik.
Gotowy włożyć do lodówki i dobrze schłodzić. 


Miłego pieczenia, smacznego! ;-))






1 komentarz:

Lista zakupów