25 sierpnia 2013

Szarlotka

Przepis na pyszną szarlotkę. Jest to jedna z najlepszych szarlotek jakie jadłam. Jest kruche ciasto, które pod przykryciem jabłek mięknie, na jabłkach ubite białka na których jest druga część kruchego ciasta, tylko że ta nie jest miękka, a krucha. :-) Szarlotka jest pyszna, jabłka rozpływają się w ustach, można posypać cukrem pudrem, lecz ja dla pewnej pociechy zrezygnowałam na rzecz lodów waniliowych :) 
Zachęcam do zrobienia, bo na pewno jej nie zapomnicie, dzięki jej rewelacyjnemu smaku :)

(przepis znaleziony na Kwestii Smaku)


Składniki:


  • ok 2 kg jabłek
  • 1/2 szklanki cukru (do jabłek)
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru (do ciasta)
  • cukier waniliowy
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 jajka - 1 całe, a 3 białka i żółtka oddzielnie
  • 250g zimnego masła

Przygotowanie:

Obrać jabłka i pokroić w kostkę. Podsmażyć z cukrem (ja zrobiłam to w szerokim garnku) i ostudzić.
Mąkę, 3/4szklanki cukru (1/4 dodana jest do bezy), cukier waniliowy, masło oraz jajko i 3 żółtka zagnieść szybko i zawinąć w folie i do lodowki na godzinę. 
Nagrzać piekarnik na 175 stopni (ja piekłam grzałka góra-dól bez termoobiegu)
Po godzinie połowę ciasta rozwałkować pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia i dać do formy i górną część arkusza zdjąć, wyłożyć na ciasto jabłka i piane ubitą z 3 białek i 1/4szklanki cukru. Drugą część ciasta także rozwałkować w ten sam sposób i wyłożyć na pianę. 
Piec w 175stopniach ok 1 godzine i w razie przypiekania sie ciasta przykryć folią aluminiową bądź papierem do pieczenia.
Najlepiej smakuje na ciepło, jedni lubią z lodami, zaś inni gdy jest obficie obsypana cukrem pudrem. Polecam jak najbardziej i zachęcam :)

Smacznego! :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lista zakupów