4 listopada 2013

Sernik łaciaty

Sernik, który zawsze wyjdzie, prosty, ładnie się prezentuje i nie muszę wspominać, że jest bardzo smaczny. Robiony na zwykłym serze, a konsystencja jest taka jak by był na serku kremowym :-) Ciasto czekoladowe dodaje mu smaku i wyrazistości. Należy on do tych mokrych serników ale leciutkich. Zainspirowałam się przepisem teściowej, ale modyfikowałam go lekko. Polecam! :-)


Składniki:

masa serowa:
  • 1 kg sera twarogowego mielonego
  • 1/2 szklanki cukru (uwierzcie, wystarczy :-)
  • 5 jajek
  • aromat cytrynowy (ja dałam jeszcze trochę skórki cytrynowej i soku z połowy cytryny-nie jest to konieczne :-)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej ( ja dałam 1 łyżkę)

ciasto czekoladowe:
  • 2 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 200 g masła
  • 4 łyżki kakao
  • 4-5 łyżek cukru
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia (nie jest konieczny)

+ pierwszy raz robiłam z galaretką i wyszło równie smacznie, więc jeśli Wy też chcecie robić z galaretką to należy zrobić ją przed upieczeniem ciasta, musi ona wystygnąć i zacząć tężeć, w tym czasie sernik się upiecze i wystygnie. Jeśli robicie z galaretką, to zrobić z 2 opakowań i zmniejszyć ilość wody o 1/4.

Przygotowanie:


Składniki na ciasto czekoladowe wyrobić, będzie bardzo gęste (ja dodałam 4 łyżki mleka). 
Blaszkę o wymiarach 25 x 35 cm wyłożyć papierem do pieczenia, piekarnik nagrzać na 175ºC bez termoobiegu ( grzałka góra-dół).
Przygotować masę serową. Jajka z cukrem ubić dokładnie, dodać ser i wymieszać. Na koniec mąkę i aromat. 
Ciasto czekoladowe wyłożyć na blaszkę (około połowę ciasta-mi wyszło troszkę więcej) i dokładnie dno trzeba pokryć ciastem. Masę serową wylać na cisto bez wcześniejszego podpiekania i łyżką powykładać resztę ciasta czekoladowego w 'łatki' (ja jeszcze wykałaczką poprzeciągałam ciasto by małe wzorki się porobiły)
Ciasto włożyć do nagrzanego piekarnika i piec 1 godzinę.
Wystudzić i można oblać galaretką, a także dodać owoce według upodobania, u mnie na jedną część ciasta maluchy dały pokrojonego banana (także smaczne, a miałam obawy! :-)



Smacznego! ;-)



7 komentarzy:

  1. Łaciate serniki nie dość że rewelacyjnie wyglądają to jeszcze mega smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fantastycznie, jest taki domowo uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za zaproszenie!
    Ale pyszności tu serwujesz - będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cieszę się, że smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smacznie wygląda ten serniczek :)

    OdpowiedzUsuń

Lista zakupów