12 listopada 2013

Ciasto budyniowe

Ciasto, które już długo za mną chodziło. Szukałam sobie tylko okazji by je zrobić, więc nadarzyła się okazja :-) Zniecierpliwienie przy robieniu, pieczeniu, przy studzeniu również, aż w końcu krojenie, nakładanie na talerz i jedzenie... Rozpływam się :-)) Uwielbiam budyń i wszelakie jego wersje. Ciasto robiłam na 2 warstwach herbatników, robiłam wersje na zwykłym cieście, ale ta jest ciekawsza ;-) Jak najbardziej zachęcam! : )



Składniki: 

  • 1,2 l mleka
  • 4 żółtka (białka zostawić)
  • 4 całe jajka
  • 5-6 łyżek mąki pszennej (tak pszennej do budyniu :-)
  • 1/4 szklanki cukru (maksymalnie 1/2 szklanki) - do budyniu
  • 3/4 - 1 szklanki cukru - do masy jajecznej
  • 1,5 szklanki mleka w proszku
  • herbatniki 1 duże opakowanie


Przygotowanie:

Ugotować budyń: 1 l mleka zagotować z cukrem, 200 ml mleka zmiksować z mąką i żółtkami. Gdy mleko zacznie się gotować zmniejszyć minimalnie gaz i wlewać powoli masę z żółtkami i mieszać. Gotować do zgęstnienia około 2 minuty. Budyń ostudzić (podczas studzenia nie mieszać budyniu!)
Przygotować masę jajeczną: cukier z jajkami ubić w kąpieli wodnej aż do rozpuszczenia cukru. Zdjąć z gazu. Do ostudzonej masy dać mleko w proszku i wymieszać. Masa będzie gęsta (wymieszajcie dokładnie by nie było grudek z mleka w proszku).
Tortownicę o śr. 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia, herbatniki w dwóch warstwach poukładać. Piekarnik nagrzać na 175ºC bez termoobiegu (góra-dół).
Ubić pozostałe 4 białka na sztywną pianę, do nich dodać masę jajeczną powoli a na koniec łyżka po łyżce ostudzony budyń. Masa musi być gładka. Gotową masę przelać na herbatniki i piec w nagrzanym piekarniku około 70-80 minut. Ostudzić. 
Ostudzone ciasto oprószyć kakao lub oblać ulubioną polewą, można także obłożyć owocami, jak lubicie najbardziej :-)


Smacznego! ;-))





9 komentarzy:

  1. Ja też uwielbiam budyń pod każdą postacią !
    Koniecznie muszę zrobić to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale wielgaśny budyniowiec,cudny,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również uwielbiam wszystko, co budyniowe więc to ciasto musi smakować naprawdę wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest rewelacyjne, to jest moja ulubiona wersja, robiłam też mnóstwo innych, z czekoladą, z kakao, owocami :-) Ciasto jest na tyle proste, że ma mnóstwo możliwości. Polecam serdecznie ;-))

      Usuń
  4. mniam, mniam! jedno z lepszych ciast!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zrobiłam to ciasto ale herbatniki wypłynęły mi na wierzch i nie wyszło :/ :c

    OdpowiedzUsuń

Lista zakupów