5 sierpnia 2013

Sernik bardzo mokry

Przepis na sernik znaleziony w zeszycie :) Jest bardzoo mokry i delikatny. Nie jest bardzo słodki, co mi bardzo odpowiada, chociaż to wedle gustu można zmienić :)) Sernik był robiony na niedzielny obiad, a właściwie po, więc niestety zdążyłam zrobić tylko jedno zdjęcie. Odpowiada mi jego smak a w szczególności konsystencja, jest on mokry i delikatny. Dodałam do niego śliwki i galaretkę. W gorące niedzielne popołudnie- rewelacja! :)

Składniki:



  • 1,6 kg sera twarogowego (ja zrobiłam 1kg sera z wiaderka, 600g sera twarogowego)
  • 300g masła
  • 200ml śmietany 30% (dobrze schłodzonej)
  • 10dużych/11małych jajek
  • 450g cukry (jeśli ktoś woli słodsze można troszkę zwiększyć)
  • 6-7 łyżek kaszy manny
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego

+ galaretka i owoce (dałam śliwki i galaretkę cytrynową)


Przygotowanie:

Ucierać masło przez ok minute i powoli dodawać do niego ser. Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę, śmietakę też ubić w osobnej misce.
Zmiksować dobrze żółtka z cukrem i dodać do masy serowej razem z budyniem i kaszą. Wymieszać.
Na koniec dodawać powoli ubite białka i kremówkę.
Ja piekłam w fomie ok 38x29, ale można w mniejszej wtedy będzie wyższy. Więc piec godzinę i 10 minut w 175 stopniach bez termoobiegu i studzić ok 20 minut w piekarniku, następnie wyjąć go.

Rozpuścić w 250ml galaretkę, ostudzić i poczekać do tego jak zacznie tężeć (inaczej wsiąknie w sernik)

Gdy sernik ostygnie całkowicie (najlepiej przeleży 3-5 godzin) wyłożyć na niego owoce i powoli tężejącą galaretkę i zostawić na całą noc w lodówce.

Smacznego :-)



1 komentarz:

Lista zakupów