2 sierpnia 2013

Deser z kaszą manną

Deser z kaszą manną jest wręcz idealny na dzisiaj, szybki, pyszny, bez pieczenia. Czego chcieć więcej w gorący dzień? :) Zrobiłam go z samego rana, leży sobie w lodówce i co jakiś czas zaglądam (zresztą nie tylko ja) czy już gotowy :))
Ciasto jest na herbatnikach z kaszą, która ma posmak kawy, w mniejszym lub większym stopniu, jak kto lubi :) Wszystko jest kwestią gustu, ale u mnie w domu wszyscy się zachwycają tym deserem. Mogłoby się wydawać że zwykła kaszka a jednak smak super, jest delikatny a z różnymi dodatkami jest jeszcze lepszy.

Zaprezentuję Wam przepis z kilkoma zdjęciami.
Spróbujcie sami :) Warto! Jest szybki, lekki, nie za słodki, a dłużej trzymany w lodówce to bardzo miłe orzeźwienie! Zachęcam :))

Składniki:


  • ok 200g herbatników (miałam 220g i jeszcze dosyć ich zostało) -ja robiłam z herbatników Krakuski, są twardsze niż inne 
  • 1l  + pół szklanki mleka
  • 1  1/3 szklanki cukru
  • 2 szklanki kaszy manny
  • 300g masła
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
Przygotowanie:

Dno tortownicy wyłożyć herbatnikami (można na blaszkach kwadratowych albo prostokątnych wtedy trzeba przeliczyć ilość składników).
Mleko zagotować z cukrem i masłem. Zmniejszyć ogień i bardzo powoli dodawać kaszę cały czas mieszając by nie zrobiły się grudki. Jak będzie za duży ogień, masa zacznie się podnosić. Po wsypaniu całości mieszać chwilę do zgęstnienia i wyłączyć.
W 2 łyżkach ciepłej wody rozpuścić łyżeczkę kawy rozpuszczalnej i dodać do masy szybko mieszając.
Masę wyłożyć do foremki i wyrównać górę. (Masa będzie bardzo gęsta więc trzeba ją troszkę poprzyciskać by była równa jak się pokroi)
Zrobić polewę. W 2 łyżkach ciepłej wody rozpuściłam łyżkę kawy i dodałam ją do rozpuszczonej (dałam mleczną) czekolady i wylałam na ciasto. Polewę można robić według uznania.
Ciasto ostudzić i chłodne wstawić do lodówki na kilka godzin, a najlepiej całą noc.
Deser może być w lodówce ok 4-5 dni. Choć u mnie stało góra 2-3 :)

Smacznego :))




1 komentarz:

  1. Wygląda wyjątkowo smakowicie :) Kaszkę uwielbiam, więc z pewnością by mi przypadł do gustu :)

    OdpowiedzUsuń

Lista zakupów