9 stycznia 2014

Sernik z brzoskwiniami

A więc (znów) sernik, z tym że na kruchym spodzie (nie słodkim :-) , masą serową znów z 2 kg sera :) brzoskwiniami, a także kruszonką z tego samego ciasta co spód :-)) Zasięgnęłam z przepisu Dorotki z moich wypieków, tylko pozmieniałam nieco ilość. Sernik jest kremowy, całkiem wysoki, odpowiednio słodki, mokry i dosyć zbity :-)) Bardzo smaczny, na dużą blachę, a u mnie na rodzinną imprezę, zniknął w mgnieniu oka - byłam w szoku, to na prawdę duuuża blacha :-) Smaczny i bardzo 'sernikowy', polecam :)



Składniki:

kruchy spód i kruszonka:

  • 300 g masła
  • 7 żółtek (białka zostawić)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki wody
  • 1/4 szklanki cukru



masa serowa:

  • 2 kg sera twarogowego mielonego
  • 2 budynie waniliowe 
  • 150 g masła
  • 5 jajek
  • 1-1,5 szklanki cukru



dodatkowo:

  • 2 puszki brzoskwiń (ja dałam jedną, i też były wyczuwalne)
  • 7 białek
  • 1 szklanka cukru



Przygotowanie:


Wszystkie składniki na kruchy spód i kruszonkę utrzeć/zmiksować malakserem, podzielić na dwie części i włożyć do zamrażalnika na około 1-1,5 godziny. 
Przygotować masę serową: jajka utrzeć z cukrem i masłem, potem dodać budynie i ser. Dokładnie zmiksować by nie było grudek.
Brzoskwinie osuszyć i pokroić na cienkie paski. Białka ubić ze szklanką cukru (tak tak, można od razu razem :) masa będzie lżejsza, ale także dobra, z tym, że nie może być lejąca).
Blachę o wymiarach 40 x 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia. 
Piekarnik nagrzać na 175ºC (grzałka góra-dół, bez termoobiegu)
Na blachę zetrzeć (lub rozwałkować i ponakłuwać) pierwszą część ciasta i uklepać. Masę serową wylać na spód, wyłożyć na nią brzoskwinie, następnie pianę z białek a na pianę zetrzeć drugą część ciasta. 
Blachę włożyć do nagrzanego piekarnika i piec 85-90 minut, a 30 minut przed końcem pieczenia przełączyłam na dolną grzałkę, by góra się nie zarumieniła za bardzo. 
Ostudzić ciasto i wstawić do lodówki najlepiej na całą noc, ponieważ najlepiej smakuje drugiego dnia :)




Miłego pichcenia, smacznego :-))))











4 komentarze:

  1. Wygląda bosko!
    Jak ja lubię serniki, mmm...

    OdpowiedzUsuń
  2. Boski sericzek i taki puszysty, pycha, ja robiłam niedawno z karmelizowanymi jabłkami (wg,kuchni lidla,), również pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo smaczny :-)) trafia chyba we wszystkie gusta :)

      Usuń
  3. Wygladaja przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Lista zakupów