2 grudnia 2013

Sernik śmietankowo-czekoladowy

"Znów sernik" usłyszałam od pewnego Pana, no ale jednak został chłonięty w zastraszająco szybkim tempie :-) Robiłam na życzenie pewnego maleństwa, które uwielbia czekoladę. 
Sernik zrobiłam na czekoladowym spodzie (miało być go dużo :-)) i polewą czekoladową, wszystko z aromatem pomarańczy- oczywiście :) Bardzo smaczny i bardzo syty sernik. Nie pogardziłam, ale jednak wolę te kremowe, ale dla czekoladoholików jak najbardziej..



Składniki:

czekoladowy spód:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki oleju
  • 4 czubate łyżki kakao

masa serowa:
  • 750 g sera mielonego
  • 450 ml śmietany kremówki (30-36%)
  • 6 jajek
  • 1/2 szklanki cukru
  • skórka otarta z jednej pomarańczy

polewa czekoladowa:
  • 150 g czekolady (ja użyłam 100 g mlecznej i 50 g gorzkiej)
  • 1 płaska łyżeczka masła

Przygotowanie:

Składniki na spód wyrobić dokładnie (ja zmiksowałam malakserem). Nagrzać piekarnik na 150°C i wyłożyć tortownicę (średnica 24 cm) papierem do pieczenia i piec 25 minut. 
W tym czasie zająć się masą serową. 
Kremówkę zmiksować z serem i dodać cukier i miksować około 1 minutę. Następnie dodawać po 1 jajku robiąc około 20 sekund przerwy po każdym na koniec dać skórkę z pomarańczy (lub aromaty-wg gustu). Masę serową wylać na upieczony spód i piec w kąpieli wodnej około 90 minut nadal w 150°C (ja ostatnie 20 minut piekłam na termoobiegu, ale grzałce dolnej). 
Ostudzić i na koniec przygotować polewę czekoladową i oblać nią wystudzony i schłodzony sernik. Można ozdobić pomarańczą :))


Miłego pieczenia, smacznego! ;-))





2 komentarze:

  1. Mmm, pysznie wygląda :)
    Serników nigdy za wiele :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione połączenie ,sernik z czekoladowym spodem!.

    OdpowiedzUsuń

Lista zakupów