8 grudnia 2013

Babeczki czekoladowe

Po ciężkim tygodniu, bardzo szybkie babeczki czekoladowe, które są bardzo delikatne, lekko wilgotne z polewą z mlecznej czekolady. Jak polałam babeczki to kolorem przypominały mi pralinki Toffiefe :) 
Dużym plusem jest to, że są bardzo szybkie :) Mieszamy ciasto, dajemy do foremek, pieczemy i gotowe :-)
Często je robię gdy mam niespodziewanych gości, jemy nawet ciepłe :)) Polecam :)


Składniki (wyszło mi 12 średniej wielkości babeczek):

  • 1,5 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru (możecie dodać więcej jeśli wolicie słodsze)
  • 4 płaskie łyżki kakao
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 80 ml oleju
  • 160 ml wody gazowanej
  • aromat waniliowy 

+ 80 g czekolady mlecznej z 1 łyżką masła


Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać na 200ºC grzałka góra-dół, bez termoobiegu.
Przesiać mąkę, proszek, kakao i wsypać cukier do jednej miski, do drugiej dać jajka i roztrzepać, wlać olej i wodę. Do mokrych składników wsypywać partiami suche, wsypywać w 3 lub 4 partiach i miksować na niskich obrotach tylko do połączenia składników. Formę do muffinek wyłożyć papilotkami i wykładać ciasto (ja wyłożyłam do całej papilotki, by mocno urosła).
Babeczki włożyć do nagrzanego piekarnika i piec 25 minut. W tym czasie można przygotować polewę czekoladową; czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej z łyżką masła. Ja polałam stygnące babeczki :)


Miłego pieczenia, smacznego! :-))


Wzorowałam się przepisem Dorotki na muffinki z Coca-Colą. Polecam oba przepisy :-)





2 komentarze:

Lista zakupów