17 listopada 2013

Tarta jabłkowa z masą cynamonową

Pyszna! - idealnie określające słowo tej tarty. Kruchy spód, jabłka z masą serowo-cynamonową. Nawet pewna osoba powiedziała (cytuję) "po co cynamon?.." a po (3 kawałkach później...) "bardzo dobra ta tarta". Dawno nie robiłam tarty, o jabłkowej to już całkiem zapomniałam, a tą robiłam po raz pierwszy i jest pyyyszna! :-)) Zachęcam!


Składniki:

kruchy spód:

  • 3 szklanki mąki
  • 200 g masła
  • 1/4 szklanki cukru
  • 2 jajka
masa cynamonowa:
  • 450 g sera twarogowego mielonego 
  • 2 szklanki mleka
  • 2 żółtka
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3  płaskie łyżeczki cynamonu
  • 3 jabłka

Przygotowanie:

Składniki na spód wyrobić, zawinąć w folię i odłożyć do lodówki na 30 minut. 
W tym czasie zająć się masą : 1,5 szklanki mleka zagotować z cukrem, resztę mleka, mąkę i żółtka zmiksować. Gdy mleko zacznie się gotować wlewać masę żółtkową i od razu zmniejszyć moc palnika, masa zgęstnieje i mieszać cały czas aż się zagotuje. Przelać do większej miski (nie wolno mieszać go po ugotowaniu!)
Po tym czasie wyłożyć do formy, przykryć papierem do pieczenia i obciążyć np. ryżem i piec 15 minut w 175ºC z termoobiegiem, następnie zdjąć papier i podpiekać 10 minut. 
Gdy spód się piecze obrać jabłka, pokroić w paseczki, do masy (nie musi być całkowicie wystudzona, ale nie może być gorąca) dać ser, cynamon i zmiksować. Do masy serowej wrzuciłam 2/3 jabłek i wymieszałam, wyłożyłam masę na upieczony spód a resztę poukładałam na wierzchu. 
Włożyłam ciasto na najniższą półkę w piekarniku i piekłam w 170ºC z termoobiegiem (na początku bez termoobiegu około 15 minut) 50 minut. Jabłka się mocno "opalą", a ciasto będzie musiało poleżeć kilka godzin, ja zostawiłam je na całą noc. Przed podaniem obsypałam cukrem pudrem. 


Miłego pieczenia, smacznego! ;-))











































I pytanie z całkiem innej beczki, jakie serniki na Boże Narodzenie Wy robicie, robiłyście? Jakie możecie mi polecić :-) Podpowiadajcie, jeszcze jest trochę czasu do Świąt, ale chciałabym wypróbować, żeby wybrać najlepszy. ;)



3 komentarze:

  1. Pyszna tarta, zwłaszcza masa ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiała smakować obłędnie :)
    Serniki? Hmm... Z rosą, choć on niby mało świąteczny, ale jest pyszny i w zasadzie uniwersalny :) Sama chciałabym spróbować zrobić sernik z pierniczkami, bo chyba bardziej świątecznie już nie da rady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może na spód piernikowe brownie, i do tego na przykład pomarańczowa masa serowa...? A na wierzch, w ramach dekoracji, kandyzowane plastry pomarańczy...
      Hmm... Zaczyna mnie kusić coś takiego :)

      Usuń

Lista zakupów