26 października 2013

Sernik dyniowy bardzo puszysty

Już jakiś czas temu był okres na serniki dyniowe, ja tak się zabierałam i odwlekałam, no aż w końcu zrobiony i zjedzony. Powiem szczerze że byłam bardzo miło zaskoczona. Myślałam że będzie on należał do potraw bardziej wytrawnych, jednak się myliłam. :-) Sernik był kremowy, a także puszysty. Spód zrobiłam o całkiem neutralnym smaku, by nie dominował :) Zachęcam :-)



Składniki:


spód:

  • 1.5 szklanki mąki
  • 1/4 szklanki cukru
  • 50 g czekolady mlecznej
  • 5 łyżek oleju lub masła stopionego 
  • 3 łyżki wody
  • 1 jajko

masa serowa:
  • 750 g sera twarogowego
  • 250 g sera mascarpone 
  • 500 g puree z dyni
  • 3/4 szklanki cukru
  • 5 jajek (białka i żółtka osobno)
  • 3,5 łyżki mąki ziemniaczanej

+ 50 g czekolady mlecznej 


Przygotowanie:


Zacząć od spodu, wszystkie składniki dokładnie wyrobić najlepiej w malakserze. Spod tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, dać gotowe ciasto i uklepać. Zapiec 1 175ºC przez 20 minut.
Zająć się masa serowa: 
żółtka utrzeć z cukrem na jasna masę, dodać sery i wymieszać. Nadal miksując dodać puree z dyni i make ziemniaczaną. Białka ubić na sztywno i przelożyć do masy serowej i delikatnie wymieszać. 
Masę przelać do tortownicy i piec w 150ºC (najlepiej w kąpieli wodnej) około 1 godzinę i 20-30 minut. Wystudzić i schłodzić najlepiej przez cala noc w lodowce. 
Zetrzeć resztę czekolady mlecznej na tarce i obsypać sernik.


Smacznego :-)







7 komentarzy:

Lista zakupów