26 listopada 2013

Babka waniliowa

Ostatnio coś ciężej jest, człowiek się jakoś gubi i wszystko spada mu na głowę.. Moja babcia w poprzednią niedziele miała urodziny, na które upiekłam jej sernik pomarańczowy, babkę waniliową a także tort, który będzie w następnym przepisie. 
Babka jest pyszna i powiem szczerze, że robiłam z podobnych przepisów babki, ale tak waniliowa (co oczywiście jest wielkim plusem) jeszcze mi nie wyszła. Mniam mniam. Uwielbiam ten aromat :-)) 
Długo utrzymuje świeżość, co też jest plusem, chociaż u mnie nie stała długo. Polałam ją lukrem (tak jak w poprzednim przepisie) o gęstości tego do pączków. Zachęcam Was ;-))


Składniki :

  • 2 i 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 300 g serka o smaku waniliowym
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 140-160 ml oleju
  • aromat waniliowy
  • ziarenka z jednej laski wanilii
+ około 1 szklanka cukru pudru i około 3 łyżki soku z cytryny (na lukier)

Przygotowanie:

Jajka ubić do jasności i powoli dodawać cukier cały czas miksując. Wlać olej i serek i na najniższych obrotach miksować około 2 minuty, następnie przesiać mąkę i proszek i miksować tylko do połączenia składników. Na koniec dodać ziarenka z wanilii i aromat waniliowy. 
Włączyć piekarnik na 175°C (grzałka góra-dół bez termoobiegu) i wyłożyć keksówkę o długości 35 cm papierem do pieczenia, wyłożyć ciasto i piec około 60 minut do suchego patyczka (ja piekłam 70 minut). Sprawdzać! 
Wyjąć, ostudzić i polać przygotowanym lukrem (najlepszy taki o gęstości takiego jak na pączki)


Miłego pieczenia, smacznego! :-))






3 komentarze:

  1. ostatnio polubiłam babki :) a jak juz widzę taki piękny lukier to aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Waniliowa, puchata babka z dużą ilością lukru na wierzchu- biorę w ciemno! ;-)

    OdpowiedzUsuń

Lista zakupów