1 października 2013

Babka drożdżowa

Chwilowa przerwa, ale w tym czasie miałam okazje spróbować zrobić babkę drożdżową, nazwę nosi ona mało zachęcającą, nazywa się "Babka zwyczajna", ale efekt po jest na prawdę zaskakujący :) Moja babka jest aromatycznie cytrynowa. No i oczywiście z lukrem. Zachęcam :-)


Składniki:
  • 1/2kg mąki
  • 40g drożdży
  • 80g masła
  • 80g cukru
  • 4 żółtka
  • 250 ml mleka
  • sok i skórka z jednej cytryny
  • szczypta soli

+ około 1/4szklanki cukru rozpuściłam z pół szklanki wody i dodałam aromatu cytrynowego,  a także zrobiłam lukier z około 150 g cukru pudru i "na oko" soku z cytryny :))


Przygotowanie: 

Zrobić rozczyn, mleko (letnie nie gorące!) i 2 łyżki cukru dać do garnuszka, skruszyć drożdże i mieszać do rozpuszczenia się ich i dodać ok 4-5 łyżek mąki. Odstawić na około 30 minut.
Około 200g mąki wymieszać z podrośniętymi drożdżami. Żółtka z resztą cukru, skórką cytrynową i sokiem z cytryny miksować w kąpieli wodnej, aż będzie jasna gładka konsystencja. Następnie dodać masę żółtkową do rozczynu. Wyrabiać ciasto około 10-15 minut i dodać potem masło i wyrabiać do połączenia i na koniec resztę mąki. Odstawić ciasto na około godzinę. 
Formę z kominem wysmarować masłem i wysypać mąką. Nagrzać piekarnik na 160-170 stopni (ja piekłam w 160 stopniach z termoobiegiem) 
Dać ciasto do formy, włożyć do nagrzanego piekarnika i piec około godzinę (ja piekłam nieznacznie dłużej) i po upieczeniu wyjąć z piekarnika i od razu zalać babkę, zostawić do wystygnięcia i wyjąć z formy. Polać lukrem i gotowe.



Smacznego :-))




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lista zakupów