21 września 2013

Sernik puszek

Sernik, który przypomina mi Ptasie Mleczko :) chociaż osobiście nie jem Ptasiego Mleczka bo nie lubię, to z wyglądu owszem ładnie wygląda, a w serniku jestem zakochana :). W smaku jest bardzo smaczny, mój był waniliowy, rozpływa się w ustach, ale nie jest jak typowa piana. Zrobiłam spód z herbatników bo miałam w nadmiarze, ale można zrobić z innego kruchego spodu. Lubie do niego wracać, taki rodzinny :) Zachęcam i polecam mocno :-)

Składniki :

  • 1kg sera tłustego
  • 10 jajek (białka i żółtka osobno)
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 3/4 szklanki cukru (maksymalnie 2szklanki)
  • ok 200g masła (temperatura pokojowa)
  • 1-2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ulubiony aromat - u mnie wanilia :)
  • szczypta soli 
+ około 150g do 200g  herbatników


Przygotowanie:

Żółtka ucierać z 1/2 szklanki cukru i masłem do gładkiej konsystencji.
Białka ubić z solą na sztywno (bardzo długo ubijać) i dodawać po łyżce cukru.
Do masy z żółtkami dodać mąki, proszek i aromaty. Wymieszać. Do wymieszanej masy dodać ser i mieszać albo miksować na małych obrotach do gładkości. 
Masę serową w około 4-5 partiach dodawać do masy białkowej i mieszać delikatnie łyżką i tak każdą warstwę i mieszać do dokładnego połączenia. 
Włączyć piekarnik na 150 stopni bez termoobiegu (grzałka góra-dół) i na dno piekarnika dać formę z zagotowaną wodą (będzie się piekła w kąpieli wodnej.
Formę o wymiarach 36x25cm wyłożyć papierem do pieczenia i herbatniki na dno. no herbatniki masę serową.
Do rozgrzanego piekarnika dać formę i piec ok 70 min (sprawdzać potrząsając formą pod koniec - nie powinien się trząść) Przykryć w razie rumienienia.

Ostudzić i wierzch udekorować według uznania, ja roztopiłam dżem truskawkowy, mogą to być owoce, czekolada czy karmel :) Trzymać w lodówce całą noc (około 12 godzin) i dopiero wtedy kroić. 

Smacznego :-))





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lista zakupów